lunes, 12 de marzo de 2012

12-03-2012
Per a començar la classe, Ferran ens ha recordat que  al principi de curs ens va aconsellar llegir dos llibres els quals considerem  bibliogràfics per a la nostra formació com a docents, com són el d’ Antoni Zabala anomenat “Practica Educativa” i el de Joan Domenech i Susana Aranega anomenat “l’Educació Primària”.

La sessió d’avui consisteix en dos parts, per una banda Ferran ens ha explicat el tema 7 anomenat “ el Projecte Curricular de Centre: una eina per a la planificació docent” i a continuació dedicarem el tema del treball en equip de les competències en les diferents àrees.

Què és el projecte curricular? Un conjunt de decisions i pedagògiques consensuades per l’equip directiu.

El projecte curricular de centre, és una tasca pròpia del professorat. Aquest no és l’únic sinó que fixa uns elements únics dependent de l’ambient social, cultural...  

A banda de ser un document on ens fixa el quan, el que, com avaluar....  el currículum també és un procés de presa de decisions, on l’objectiu es arribar a un document consensuat que ens servisca de guia i com a solució davant dels problemes del dia a dia en la pràctica.

Aquest document ens guia a nivell professional, a més es tracta d’un document que ens pot fer créixer, podríem dir que es un procés que ens fa créixer professionalment.

Estem en un moment en que els centres tenen autonomia pedagògica, on podem incloure i modificar aportant conceptes nous al currículum. El article  121 LOE ens mana a tota la comunitat educativa que el projecte educatiu se li ha de incorporar la concreció dels currículums. El projecte educatiu inclourà la concreció dels currículums, una vegada aprovats pel claustre.

El currículum esta  elaborat per l’equip docent mitjançant les fonts i les passes a seguir, plantejant-lo d’una manera obert, ja que parteix de la idea que va aplicant-se en contextos molts diferents.

Per a finalitzar el tema podem dir que el currículum és tracta d’un bon instrument per a millorar l’educació i millorar l’educació dels xiquets amb propietats.

A continuació ens em posat amb el tema del treball en equip de les competències en les diferents àrees. Aquest treball ja l’havíem començat a fer en casa on teníem que emplenar el quadre amb creuetes mitjançant el decret de primària. Avui en classe tenim que posar en comú el treball realitzat en casa i l’entregarem al tindre ’l finalitzat.

El dijous continuarem amb les pràctiques que tenim pendent de grup.

1 comentario:

  1. Molt bé el moment, quasi després de produir-se, però no oblidem seguir el procés d'elaboració textual: 1.- Planificar, 2.- Textualitzar i 3.- Revisar. Reviseu-lo amb ulls de lector que la mecanografia juga males passades.

    ResponderEliminar