Per a començar la classe, Ferran ens ha recordat que al principi de curs ens va aconsellar llegir
dos llibres els quals considerem bibliogràfics
per a la nostra formació com a docents, com són el d’ Antoni Zabala anomenat “Practica
Educativa” i el de Joan Domenech i Susana Aranega anomenat “l’Educació Primària”.
La sessió d’avui consisteix en dos parts, per una banda
Ferran ens ha explicat el tema 7 anomenat “ el Projecte Curricular de Centre:
una eina per a la planificació docent” i a continuació dedicarem el tema del
treball en equip de les competències en les diferents àrees.
Què és el projecte curricular? Un conjunt de decisions i
pedagògiques consensuades per l’equip directiu.
El projecte curricular de centre, és una tasca pròpia del
professorat. Aquest no és l’únic sinó que fixa uns elements únics dependent de l’ambient
social, cultural...
A banda de ser un document on ens fixa el quan, el que,
com avaluar.... el currículum també és
un procés de presa de decisions, on l’objectiu es arribar a un document
consensuat que ens servisca de guia i com a solució davant dels problemes del
dia a dia en la pràctica.
Aquest document ens guia a nivell professional, a més es
tracta d’un document que ens pot fer créixer, podríem dir que es un procés que
ens fa créixer professionalment.
Estem en un moment en que els centres tenen autonomia pedagògica,
on podem incloure i modificar aportant conceptes nous al currículum. El article 121 LOE ens mana a tota la comunitat
educativa que el projecte educatiu se li ha de incorporar la concreció dels currículums.
El projecte educatiu inclourà la concreció dels currículums, una vegada
aprovats pel claustre.
El currículum esta
elaborat per l’equip docent mitjançant les fonts i les passes a seguir,
plantejant-lo d’una manera obert, ja que parteix de la idea que va aplicant-se
en contextos molts diferents.
Per a finalitzar el tema podem dir que el currículum és
tracta d’un bon instrument per a millorar l’educació i millorar l’educació dels
xiquets amb propietats.
A continuació ens em posat amb el tema del treball en
equip de les competències en les diferents àrees. Aquest treball ja l’havíem
començat a fer en casa on teníem que emplenar el quadre amb creuetes mitjançant
el decret de primària. Avui en classe tenim que posar en comú el treball
realitzat en casa i l’entregarem al tindre ’l finalitzat.
El dijous continuarem amb les pràctiques que tenim
pendent de grup.
Molt bé el moment, quasi després de produir-se, però no oblidem seguir el procés d'elaboració textual: 1.- Planificar, 2.- Textualitzar i 3.- Revisar. Reviseu-lo amb ulls de lector que la mecanografia juga males passades.
ResponderEliminar