lunes, 5 de marzo de 2012

05-03-12
Hui en classe hem començat el tema 6.

Primerament, el professor, ens a presentat un poc allò que es donaran en els pròxims temes, ja que hem parlat dels nivells de concreció del currículum. Cal saber que aquesta concreció del currículum, el podem dividir en tres nivells: DCB, PEC/PCC, PA.
Nosaltres hui ens centrarem en el primer nivell, la DCB. Aquest apartat, correspon a la administració administrativa, autonòmica o estat (que en el nostres cas en la LOE, des de l’any 2007). Però no hi ha que oblidar, que per damunt de la LOE, estaria la constitució, ja que la constitució o engloba tot.
Però ara bé, nosaltres hem de treballar en la LOE, però que diu aquesta sobre l’ensenyament primari? Doncs en realitat, la LOE diu relativament poc sobre l’educació primària, ja que aquesta es centra en els principis més generals, és a dir, dóna una petita orientació, com pot ser la metodologia. A més, la LOE mostra una sèrie de novetats amb respecte a la llei anterior, la LOGSE, ja que si no fóra així, no seria lògic haver canviat de llei.
El fet d’incorporar noves lleis, pot ser important depenent de les innovacions i els continguts que hi ha. Però el fet d’implantar una nova llei, ens ha de fer pensar que aquesta llei deu afectar a tots els xiquets, els quals, estiguen involucrats, no sols a un grups.
Mitjançant el reial decret, s’elabora el currículum, que està marcat per uns ensenyaments mínims, és a dir, unes finalitats o objectius els qual s’han d’arribar en l’educació primària. A més, també ens mostra les àrees que és donen en aquesta etapa: educació física, matemàtiques...
I així, hem acabat el tema relacionat amb el primer nivell de concreció curricular.
Una vegada acabat el tema, hem retornat a allò que van explicar l’altre dia sobre les competències bàsiques. Recordarem breument, que ser competents vol dir :saber sobrer, saber fer, saber condicional, saber ser i estar. A més, ser competent també és tindre unes estratègies les quals pots eixir airós d’alguna situació.
Parlar sobre competències bàsiques, és una cosa molt abstracta, ja que algunes competències que poden ser primordial en el nostre temps, poden canviar al llarg del temps. I si no volem anar-nos-en al llarg del temps, una competència que pot ser que siga bàsica en Espanya, pot ser que en Àfrica no siga tan important, a causa de la seua societat en la qual viuen.
Parlar de ser competents, ha d’estar relacionat amb alguns contexts fonamentals: l’educatiu, el familiar, el professional o el personal. Però com s’ensenyen les competències? I com s’avaluen? Resulta molt fàcil ensenyar aquelles competències més tècniques, és a dir, amb una base disciplinada, com poden ser les matemàtiques; però aquelles competències que no tenen una base disciplinada, com pot ser l’aprendre a prendre”, resulta molt més complicat.
Està clar, que nosaltres no ho podem saber tot i per tant, no serem competents en totes les coses. Però el que si que podem fer es seleccionar aquelles coses més importants que vulguem saber nosaltres i aquelles que nosaltres volem ensenyar als alumnes (en un futur quan siguem docents). Però com sabem que som competents? El fet de dir que nosaltres sabem fer certes coses, no ens assegura que ho siguem . Per això direm que necessitem de la experimentació per a comprendre si som o no competents. 
Una vegada finalitzat la tasca de conèixer sobre competències bàsiques, hem començat a fer un quadre anomenat “Anàlisis del currículum de l’etapa de primària”, el qual podreu observar en la pròxima entrada!!!!
Fins al dijous!!!!

1 comentario: