Avui a pesar de no tindre classe, hem aprofitat el matí
per a quedar i avançar les tasques
pendents que tenim d’aquesta assignatura. Una d’elles era fer un quadre
de comparació entre les diferents comunitats d’Espanya respecte els seus currículums en l’Educació
Primària.
Recordarem breument, que el professor en una de les sessions
anteriors, ens va manar realitzar un anàlisis del currículum de l’etapa
primària el qual, nosaltres vam realitzar però no el volíem penjar fins que no
acabarem la pràctica anomenada anteriorment (Comparació dels Currículums de les
diferents Comunitats), ja que aquest quadre ens servia de molta ajuda per a
poder realitzar-lo.
A continuació podeu observar el quadre:
ANÀLISI DEL CURRICULUM
DE L’ETAPA DE PRIMÀRIA
|
ART 1. Objecte i àmbit d’aplicació
|
-El Currículum d’educació primària
s’entén com un conjunt d’objectius, competències bàsiques, continguts i
mètodes pedagògics i criteris d’avaluació d’aquesta etapa educativa.
-S’ha d’aplicar a centres docents
públics i privats de la Comunitat Valenciana.
|
ART 3 Finalitat de la primària
|
-Proporcionar una educació que permeta a l’alumnat el seu
desenvolupament personal, el seu propi benestar, adquirir les habilitats culturals bàsiques sobre
expressió i comprensió oral , a la lectura i escriptura en valencià i
castellà i el càlcul, habilitats socials, hàbits de treball i estudi, sentit
artístic, creativitat i afectivitat.
-Preparar a l’alumnat per cursar
l’ESO i facilitar-li la continuïtat del procés educatiu.
|
ART 4. Objectius de l’etapa
|
-Els objectius ens indiquen les
capacitats de l’alumnat que ha de
contribuir a desenvolupar l’educació primària. Podem trobar 17 punts que tracten els valors i actituds que deurien
aconseguir. Alguns d’aquests poden
ser: valors i normes de convivència, desenvolupar capacitats d’hàbit de
treball individual i d’equip...
|
ART 5. Competències bàsiques
|
-Les competències bàsiques s’han
d’adquirir al finalitzar l’educació bàsica, però l’educació primària ha de
contribuir a la seua consecució. Es troben a l’Annex I del Real Decret
1513/2006 de 7 de Desembre, en són 8.
|
ART 6. Àrees de coneixement
|
-Coneixement del medi natural,
social i cultural.
-Educació artística i física.
-Religió.
Educació per a la ciutadania i els
drets humans, en quint curs.
-Tercer cicle, es podrà impartir
una segona llengua extraneta.
-Àrees de lectura i comprensió
lectora, expressió escrita i oral, comunicació audiovisual i tecnologies de
la informació i comunicació.
-S’ha de potenciar l’educació en
valors, la convivència escolar, familiar i social i la resolució de
conflictes.
|
ART 8. Avaluació dels aprenentatges
|
L’avaluació dels aprenentatges ha
de ser contínua i global i es pot establir mesures de reforç educatiu. S’ha d’avaluar
els processos d’aprenentatge, ensenyança i la pròpia pràctica docent tenint
en compte els objectius i criteris d’avaluació establits en el currículum.
|
ART 12. Autonomia dels centres
|
-Conselleria, facilitar
l’autonomia pedagògica i organitzativa dels centres, afavorirà el treball del
professorat i proporcionarà el tracte, la consideració i el respecte cap a
aquests.
-Els centres docents
desenvoluparan i completaran el currículum i les mesures d’atenció a la
diversitat establertes per la conselleria amb la finalitat d’atendre a les
diferents necessitats dels alumnes.
-Els centres hauran de tindre un
apropament amb la família dels alumnes per tal d’establir mecanismes per a
afavorir la seua participació en l’aprenentatge dels seus fills.
-Claustre i equip directiu,
encarregats de proporcionar un clima ordenat i cooperatiu amb la finalitat de
que tot l’alumnat puga tindre dret a l’estudi.
|
ART 13. Avaluació de l’etapa
|
-L’avaluació de diagnòstic que han
de realitzar els alumnes quan finalitzen el segon cicle de primària, té un caràcter formatiu
i orientador i informatiu.
-Una vegada finalitzat qualsevol
cicle de primària, si la conselleria competent en matèria d’educació ho troba
oportú, pot realitzar avaluacions externes. Permeten analitzar, valorar i
reorientar les actuacions educatives.
-Els resultats obtinguts en les
avaluacions s’utilitzaran per a organitzar les mesures de reforç amb la
finalitat de que tots els alumnes puguen aconseguir les competències
bàsiques.
|
Molt bé,el posar-se al dia.
ResponderEliminar