miércoles, 14 de marzo de 2012

14-03-12

Avui a pesar de no tindre classe, hem aprofitat el matí per a quedar i avançar les tasques  pendents que tenim d’aquesta assignatura. Una d’elles era fer un quadre de comparació entre les diferents comunitats d’Espanya  respecte els seus currículums en l’Educació Primària.

Recordarem breument, que el professor en una de les sessions anteriors, ens va manar realitzar un anàlisis del currículum de l’etapa primària el qual, nosaltres vam realitzar però no el volíem penjar fins que no acabarem la pràctica anomenada anteriorment (Comparació dels Currículums de les diferents Comunitats), ja que aquest quadre ens servia de molta ajuda per a poder realitzar-lo.

A continuació podeu observar el quadre:

ANÀLISI DEL CURRICULUM DE L’ETAPA DE PRIMÀRIA






ART 1. Objecte i àmbit d’aplicació
-El Currículum d’educació primària s’entén com un conjunt d’objectius, competències bàsiques, continguts i mètodes pedagògics i criteris d’avaluació d’aquesta etapa educativa.
-S’ha d’aplicar a centres docents públics i privats de la Comunitat Valenciana.




ART 3 Finalitat de la primària
-Proporcionar  una educació que permeta a l’alumnat el seu desenvolupament personal, el seu propi benestar, adquirir  les habilitats culturals bàsiques sobre expressió i comprensió oral , a la lectura i escriptura en valencià i castellà i el càlcul, habilitats socials, hàbits de treball i estudi, sentit artístic, creativitat i afectivitat.
-Preparar a l’alumnat per cursar l’ESO i facilitar-li la continuïtat del procés educatiu.

ART 4. Objectius de l’etapa
-Els objectius ens indiquen les capacitats de l’alumnat que  ha de contribuir a desenvolupar l’educació primària. Podem trobar 17 punts que  tracten els valors i actituds que deurien aconseguir. Alguns d’aquests  poden ser: valors i normes de convivència, desenvolupar capacitats d’hàbit de treball individual i d’equip...


ART 5. Competències bàsiques
-Les competències bàsiques s’han d’adquirir al finalitzar l’educació bàsica, però l’educació primària ha de contribuir a la seua consecució. Es troben a l’Annex I del Real Decret 1513/2006 de 7 de Desembre, en són 8.






ART 6. Àrees de coneixement
-Coneixement del medi natural, social i cultural.
-Educació artística i física.
-Religió.
Educació per a la ciutadania i els drets humans, en quint curs.
-Tercer cicle, es podrà impartir una segona llengua extraneta.
-Àrees de lectura i comprensió lectora, expressió escrita i oral, comunicació audiovisual i tecnologies de la informació i comunicació.
-S’ha de potenciar l’educació en valors, la convivència escolar, familiar i social i la resolució de conflictes.


ART 8. Avaluació dels aprenentatges
L’avaluació dels aprenentatges ha de ser contínua i global i es pot establir mesures de reforç educatiu. S’ha d’avaluar els processos d’aprenentatge, ensenyança i la pròpia pràctica docent tenint en compte els objectius i criteris d’avaluació establits en el currículum.








ART 12. Autonomia dels centres

-Conselleria, facilitar l’autonomia pedagògica i organitzativa dels centres, afavorirà el treball del professorat i proporcionarà el tracte, la consideració i el respecte cap a aquests.
-Els centres docents desenvoluparan i completaran el currículum i les mesures d’atenció a la diversitat establertes per la conselleria amb la finalitat d’atendre a les diferents necessitats dels alumnes.
-Els centres hauran de tindre un apropament amb la família dels alumnes per tal d’establir mecanismes per a afavorir la seua participació en l’aprenentatge dels seus fills.
-Claustre i equip directiu, encarregats de proporcionar un clima ordenat i cooperatiu amb la finalitat de que tot l’alumnat puga tindre dret a l’estudi.






ART 13. Avaluació de l’etapa
-L’avaluació de diagnòstic que han de realitzar els alumnes quan finalitzen el segon  cicle de primària, té un caràcter formatiu i orientador i informatiu.
-Una vegada finalitzat qualsevol cicle de primària, si la conselleria competent en matèria d’educació ho troba oportú, pot realitzar avaluacions externes. Permeten analitzar, valorar i reorientar les actuacions educatives.
-Els resultats obtinguts en les avaluacions s’utilitzaran per a organitzar les mesures de reforç amb la finalitat de que tots els alumnes puguen aconseguir les competències bàsiques.


1 comentario: