lunes, 26 de marzo de 2012


26/03/12

Recordarem breument que la setmana passada ens vam acomiadar dient-vos que hui exposarien dos grups de treballs, i efectivament així ha sigut. Els nostres companys dels grups: “Crear escola” i “O’Pelouro”, han exposat els seus treballs sobre els models.
Una vegada acabades les exposicions, ens hem adonat que, a pesar que tots els grups han partint del mateix punt d’eixida, és a dir,  la web quest, cada grup o ha enfocat d’una forma diferent. Després de reflexionar sobre aquest tema, Ferran ens a mostrat el llibre de "L'eduació primària. Reptes, dilemes i propostes", escrit per Joan Domenech i Susanna Arànega i publicat a Graó Editorial, on en el primer capítol ens mostra gran part de la informació que nosaltres haguérem pogut utilitzar per a realitzar el treball.
Una vegada hem tancat amb el tema de les exposicions, hem començat el tema 8, anomenat: “Disseny dels processos educatius en l’aula de l’etapa d’educació primària”.
Si volguérem resumir aquest tema en dos paraules, podríem dir: “Unitat Didàctica”, ja que aquest tema és centra en com fer o programar una Unitat didàctica.
Per a fer aquesta programació podem seguir dos mètodes: el camí globalitzador o el camí disciplinari, cada ú programarà la seua Unitat com crega que és més convenient. A més, també se’ns mostra diferents camis que  podem utilitzar.
Quins avantatges pot tindre programar? L’avantatge més important és que t’obliga a reflexionar sobre allò que vols fer. Però, cal està, quasi totes les coses tenen desavantatge, i aquest concepte de programar no anava a ser menys. El desavantatge més important de la paraula programar, és que tu pots pensar  com programar una Unitat didàctica depenent dels teus futurs alumnes, però el problema és que aquests xiquets segurament siguen molt diferents als quals tu t’has imaginat. Això també pot succeir alhora d’editar llibres de text, ja que tu pots agafar un patró de referència, però que alhora de la pràctica, segurament açò canvie.
Per tant, podríem dir que programar és un sinònim de planificar. Aquesta programació que nosaltres fem ha de flexible, perquè les coses no sempre ixen com nosaltres volem, però a la vegada també a de tindre un cert rigor, per a mostrar la importància que té aquesta programació.
Després hem estat parlant dels passos que ha de tindre unitat didàctica, la qual ha de ser una sèrie de sessions amb els mateixos objectius (conceptuals, procedimentals, actitudinals)... A més, les diferents unitats didàctiques poden ajuntar-se i donar coherència a una programació anual, però cal que tinguen un fil conductor.  No cal oblidar que la unitat didàctica  ha de ser una seqüencia ordenada y temporalitzada. 
Després, hem observat els elements que ha de tindre una unitat didàctica. Cal tindre sempre present, que hi ha diferents formes de fer-ne una, així que hui el professos ens ha mostrat diferents formes de fer la Unitat Didàctica, ja que nosaltres haurem de fer una pràctica sobre una unitat didàctica que s’haurà d’entregar després de vancances.
I així hem acabat hui la classe!

2 comentarios:

  1. El llibre era L'educació primària.Reptes, dilemes i propostes de Joan Domenech i Susanna Arànega publicat a Graó Editorial.

    ResponderEliminar
  2. Gràcies per comunicar-nos l'errada

    ResponderEliminar