26/03/12
Recordarem
breument que la setmana passada ens vam acomiadar dient-vos que hui exposarien
dos grups de treballs, i efectivament així ha sigut. Els nostres companys dels
grups: “Crear escola” i “O’Pelouro”, han exposat els seus treballs sobre els
models.
Una
vegada acabades les exposicions, ens hem adonat que, a pesar que tots els grups
han partint del mateix punt d’eixida, és a dir, la web quest, cada grup o ha enfocat d’una
forma diferent. Després de reflexionar sobre aquest tema, Ferran ens a mostrat
el llibre de "L'eduació primària. Reptes, dilemes i propostes", escrit per Joan Domenech i Susanna Arànega i publicat a Graó Editorial, on en el primer
capítol ens mostra gran part de la informació que nosaltres haguérem pogut
utilitzar per a realitzar el treball.
Una
vegada hem tancat amb el tema de les exposicions, hem començat el tema 8,
anomenat: “Disseny dels processos educatius en l’aula de l’etapa d’educació
primària”.
Si
volguérem resumir aquest tema en dos paraules, podríem dir: “Unitat Didàctica”,
ja que aquest tema és centra en com fer o programar una Unitat didàctica.
Per
a fer aquesta programació podem seguir dos mètodes: el camí globalitzador o el camí
disciplinari, cada ú programarà la seua Unitat com crega que és més convenient.
A més, també se’ns mostra diferents camis que podem utilitzar.
Quins
avantatges pot tindre programar? L’avantatge més important és que t’obliga a
reflexionar sobre allò que vols fer. Però, cal està, quasi totes les coses
tenen desavantatge, i aquest concepte de programar no anava a ser menys. El desavantatge
més important de la paraula programar, és que tu pots pensar com programar una Unitat didàctica depenent dels
teus futurs alumnes, però el problema és que aquests xiquets segurament siguen
molt diferents als quals tu t’has imaginat. Això també pot succeir alhora d’editar
llibres de text, ja que tu pots agafar un patró de referència, però que alhora
de la pràctica, segurament açò canvie.
Per
tant, podríem dir que programar és un sinònim de planificar. Aquesta programació
que nosaltres fem ha de flexible, perquè les coses no sempre ixen com nosaltres
volem, però a la vegada també a de tindre un cert rigor, per a mostrar la importància
que té aquesta programació.
Després
hem estat parlant dels passos que ha de tindre unitat didàctica, la qual ha de
ser una sèrie de sessions amb els mateixos objectius (conceptuals, procedimentals,
actitudinals)... A més, les diferents unitats didàctiques poden ajuntar-se i donar
coherència a una programació anual, però cal que tinguen un fil conductor. No cal oblidar que la unitat didàctica ha de ser una seqüencia ordenada y
temporalitzada.
Després,
hem observat els elements que ha de tindre una unitat didàctica. Cal tindre
sempre present, que hi ha diferents formes de fer-ne una, així que hui el
professos ens ha mostrat diferents formes de fer la Unitat Didàctica, ja que
nosaltres haurem de fer una pràctica sobre una unitat didàctica que s’haurà d’entregar
després de vancances.
I
així hem acabat hui la classe!
El llibre era L'educació primària.Reptes, dilemes i propostes de Joan Domenech i Susanna Arànega publicat a Graó Editorial.
ResponderEliminarGràcies per comunicar-nos l'errada
ResponderEliminar