lunes, 2 de abril de 2012


02-04-2012

En la classe d’avui,  Ferran ens ha parlat sobre la unitat didàctica, per així introduir-nos el tema. Ens ha començat a dir que depenent del tipus de capacitats que utilitzem en una unitat didàctica, ens podrà donar diferents tipus d’enfocaments. Aquests diferents enfocaments, són els que veurem en el tema d’avui anomenat “ Els objectius: concepte, models i tractament didàctic”. A més dels objectius que hi ha d’haver en una unitat didàctica,  també ens parla dels continguts.

Què és un objectiu educatiu? És allò que s’espera que l’alumne aconseguisca quan finalitze un determinat procés d’ensenyament-aprenentatge.

Els objectius serveixen per a poder expressar la intencionalitat educativa que volem oferir,  però també poden ser els punts de partida per a seleccionar els diferents tipus de continguts. Podem dir, que es tracta  d’una guia per a ajudar al alumnes a aconseguir les metes que es proposen.

Hi podem trobar dos tipus de models alhora de fer servir objectius en l’educació. Per una banda, el primer model és el tecnològic, basat en objectius generals, específics i operatius i  en la taxonomia de Bloom. Per l’altra banda, podem observar el model el processual, on es tracta els objectius generals d’etapa, d’àrea i didàctics.

Hi podem diferenciar tres tipus d’objectius:

1-    Objectius generals d’etapa: el que volem que aconseguisca el alumne al acabar l’etapa.

2-    Objectius d’àrea: coneixement que han d’aconseguir els alumnes en una determinada àrea.

3-    Objectius didàctics: els que serveixen els professors, és allò que ells esperen dels seus alumnes desprès d’un llarg procés d’ensenyament- aprenentatge.  La meta els indicarà la avaluació del propi objectiu. Intenten establir les capacitats que deuen desenvolupar els alumnes.

Dins dels objectius, podem diferenciar els de caràcter conceptual, procedimental i actitudinals depenent als diferents tipus d’objectius i coneixements que utilitzen.

En un centre sempre trobarem els objectius mínims o basics de cada cicle, les raons son:

-       Per a atendre a la diversitat.

-       Decidir sobre la promoció.

Per  a finalitzar la classe, Ferran ens ha mostrat una unitat didàctica anomenada “Caputxines”, per així poder tindre una idea alhora de realitzar la nostra.

Com que ara ve pasqua, estarem uns quants dies sense publicar al blog. Així és que BONES PASQÜES A TOTS!!!!!!

1 comentario: