lunes, 30 de abril de 2012

30/04/12

Avui, hem començat a veure el Tema 11, anomenat: “Les activitats, els materials i recursos organitzatius a l’educació infantil”

Primerament, i com bé diu el títol, hem parlat sobre què son les activitats, les quals podríem definir com un conjunt d’accions que realitzen els alumnes amb la finalitat que ells aprenguen allò que nosaltres els volem ensenyar.

Però ara be, Com és triem les activitats?

Les activitats són els elements que més es veuen, per així dir-ho, ja que facilita l’aprenentatge dels alumnes d’una forma més motivadora. Per això direm que  la selecció d’activitats és fonamental per a ajudar a millorar aquest aprenentatge.

Hem observat les característiques, els criteris i els tipus d’activitats que hi poden haver, i en tots aquests aspectes tenen en comú que hi ha una gran diversitat de característiques, criteris i tipus d’activitats

El que hem de tindre en conter és que aquestes activitats han de tindre una funcionalitat per als xiquets, ja que sinó els xiquets no estaran motivats per a fer l’activitat.

Podríem dir que a l’hora de programar les activitats és fonamental tindre en compte quatre aspectes:

1.    Coherència,

2.    Adequació,

3.    Tipus d’agrupació

4.    L’ordenació i la seqüenciació

Després hem parlat sobre els materials, que podríem dir que van conjuntament amb les activitats

Del mateix mode que les activitats, direm que hi ha diverses formes de classificar els materials, i tot açò, depèn molt de les característiques que hi tinguen els alumnes.

Podríem dir que el material és un mitja per a arribar a un objectius.

Per a finalitzar amb el tema, hem parlat sobre els recursos, els quals també hi ha diverses formes de classificar-los. Un exemple pot ser una taula, aquesta seria un recurs escolar d’equipament, ja que serveix per a que els alumnes pugen apollar-se i escriure sobre ella.

Aquests recursos educatius poden ser, o no, mitjans didàctics, tot depèn de la utilitat que nosaltres li vulguem donar. Per exemple, al principi de curs la nostra classe va veure un documental d’una escola anomenada “Barbiana” la qual la seua funció principal era de ser un documental, però a nosaltres ens va servir com a un recurs didàctic per a aprendre.

Parlant sobre els espais, el mestre ens ha aconsellat que llegirem el llibre de “El llibre roig del jove estudiant”, ja que aquest en pot fer pensar sobre moltes coses interesants.

Hi ara sí que sí, per a finalitzar la classe hem acabat la pràctica sobre les “activitat dels diferents tipus de continguts que son importants en els diferents centres”, la qual ha dut a un poc de debat.

I compte comtat, este conte s’ha acabat!

Fins el dijous!

1 comentario: