lunes, 23 de abril de 2012


23-04-2012

Hui a classe de disseny Ferran ens ha donat una mini xerrada de la nostra situació fins a dia de hui, ens ha dit que de treballs ja no ens queda només que la unitat didàctica, i que ens queda per fer l’exposició del treball i l’examen. Després ens ha explicat el tema 10, “Els continguts: concepte, selecció i seqüenciació. El seu tractament didàctic.”
Primerament, hem fet una bateria de preguntes les quals anàvem responent la classe. Les preguntes eren les següents:
1.    Per què són importants els continguts? Per que a través d’aquests es desenvolupen les capacitats expressades en els objectius didàctics.
2.    Qui fixa els continguts? El mestre a partir de la normativa.
3.    Hi ha algun criteri per seleccionar els continguts? Sí, depenent de l’edat, desenvolupament cognitiu, context, materials, espais i coherència de les disciplines.
4.    Què són els continguts procedimentals? Series d’accions que van repetint-se al llarg del temps, etc.
5.    Com s’ensenyen els continguts actitudinals? Se sol aprendre a través de models i exemples.
Entrem al tema, i observem on es situarien els continguts en una unitat didàctica: Objectius, Continguts, Activitats i Avaluació.
Els objectius han d’ensenyar el conjunt de formes culturals i sabers seleccionats, al voltant dels quals s’organitzen les activitats de l’aula.
No tots els continguts són servibles, per tant s’ha de fer una selecció basada en criteris com puga ser, la validesa, significació, adequació, globalització i interdisciplinaris.
La seqüenciació, basada en criteris de relació, coherència, priorització, continuïtat i progressió i equilibri i interrelació.
Els continguts són elements a través dels quals es desenvolupen les capacitats expressades en els objectius didàctics, poden ser:
·         Conceptuals: són aquells que fan possible dotar de significat un material o informació.
1.    Fets.
2.    Conceptes.
3.    Sistemes conceptuals.
4.    Principis.

·         Procedimentals: Són conjunts d’accions ordenades i finalitzades dirigides a la consecució d’un objectiu.
1.    Estratègies
2.    Habilitats
3.    Destreses

·         Actitudinals: Inclouen els valors, actituds i normes. Són difícils d’avaluar a curt termini i el seu aprenentatge es realitza mitjançant l’exemple, observació, imitació, etc.

I conte comptat ja s’ha acabat i per la xemeneia se n’ha anat.

1 comentario: