23-04-2012
Hui a classe de disseny Ferran ens ha donat una mini
xerrada de la nostra situació fins a dia de hui, ens ha dit que de treballs ja
no ens queda només que la unitat didàctica, i que ens queda per fer l’exposició
del treball i l’examen. Després ens ha explicat el tema 10, “Els continguts:
concepte, selecció i seqüenciació. El seu tractament didàctic.”
Primerament, hem fet una bateria de preguntes les quals
anàvem responent la classe. Les preguntes eren les següents:
1. Per què són importants els continguts? Per que a través
d’aquests es desenvolupen les capacitats expressades en els objectius
didàctics.
2. Qui fixa els continguts? El mestre a partir de la
normativa.
3. Hi ha algun criteri per seleccionar els continguts? Sí,
depenent de l’edat, desenvolupament cognitiu, context, materials, espais i
coherència de les disciplines.
4. Què són els continguts procedimentals? Series d’accions
que van repetint-se al llarg del temps, etc.
5. Com s’ensenyen els continguts actitudinals? Se sol
aprendre a través de models i exemples.
Entrem al tema, i observem on es situarien els continguts
en una unitat didàctica: Objectius, Continguts, Activitats i Avaluació.
Els objectius han d’ensenyar el conjunt de formes
culturals i sabers seleccionats, al voltant dels quals s’organitzen les activitats
de l’aula.
No tots els continguts
són servibles, per tant s’ha de fer una selecció basada en criteris com puga
ser, la validesa, significació, adequació, globalització i interdisciplinaris.
La seqüenciació, basada
en criteris de relació, coherència, priorització, continuïtat i progressió i
equilibri i interrelació.
Els continguts són
elements a través dels quals es
desenvolupen les capacitats expressades en els objectius didàctics, poden ser:
·
Conceptuals:
són aquells que fan possible dotar de significat un material o informació.
1. Fets.
2. Conceptes.
3. Sistemes conceptuals.
4. Principis.
·
Procedimentals:
Són conjunts d’accions ordenades i finalitzades dirigides a la consecució d’un
objectiu.
1. Estratègies
2. Habilitats
3. Destreses
·
Actitudinals:
Inclouen els valors, actituds i normes. Són difícils d’avaluar a curt termini i
el seu aprenentatge es realitza mitjançant l’exemple, observació, imitació,
etc.
I conte comptat ja s’ha acabat i per la xemeneia se n’ha anat.
Una bona síntesi
ResponderEliminar