miércoles, 29 de febrero de 2012


23/02/12

En primer lloc, Ferran ens ha explicat una altra forma de fer la  multiplicació, (és la que utilitzaven el romans antigament) ja que el dia anterior ho vam intentar i no  li va eixir.
Exemple:
Forma tradicional: 375 x 87= 32625

Forma romana:
87       375
43       750
21       1500
10       3000
5          6000
2          12000
1          24000
En la primera columna, hem anat fent la meitat del numero que ens donava, i en la segona columna hem anat fent els dobles. Mitjançant la primera columna, hem de buscar els nombres imparells. Una vegada trobats, has de sumar el nombres de la segona columna ( que són imparells en la primera). És a dir, sumariem: 375+750+1500+3000+6000+24000 = 32625

Si ens fixem, ens ha donat el mateix resultat.


A continuació Ferran ens va fer algunes activitats cognitives. La primer activitat consistia en un joc de colors, ell ens posava uns colors i teníem que dir-los. Per exemple, ens mostrava una sèrie de noms de colors que estaven escrits amb els seus colors, aquesta part era la fàcil, per tant ningú es va enganyar. A poc a poc, la cosa anava complicant-se,  perquè posava un nom d’un color i esta pintat d’un altre color i teníem que dir el nom del color en que estava pintat. Desprès teníem que dir-ho en valencià o castellà depenent de com estava escrit el noms, si estava en valencià el teníem que dir en castellà i viceversa. Ací ja hi havia prou gent que s’enganyava. A continuació hi trobem un quadre com a exemple:

BLAU
Teníem que llegir els colors tal quals. Aquesta era la part fàcil.
ROIG




BLAU
Teníem que dir el color en que esta pintat el nom. Ací el joc ja comença a complicar-se.
ROIG




AZUL
Ací em de dir el color en que esta pintat el nom i dir-lo en valència.
ROIG
Aquest igual que l’anterior però com esta escrit en valència l’hem de dir en castellà.





En segon lloc ens va fer un joc sobre unes cartes, en el qual s’havia de elegir una carta i ell la faria desaparèixer... Cóm ho ha fet? Doncs perquè en la següent diapositiva  no hi havia cap carta igual que la primera. I per últim, un joc anomenat Paris, on hi apareixia una imatge amb un escrit i teníem que mirar el escrit amb un temps limitat que ens va posar el professor. En la imatge posava “Paris en la la primavera”. Molts companys de classe van dir que en la fotografia posava “Paris en la primavera” perquè és una percepció ràpida que fem i englobem el que llegim. Podríem dir que es tracta d’una ruta lèxica que al mirar una paraula sols mirant les primeres lletres ja sabem la paraula que és, per tant podríem dir que ho anticipem.

Per a finalitzar, Ferran ens va mostrar les pràctiques que hi havíem de fer:  ens vam posar amb els grups de treball per a fer la pràctica 3, que consisteix en un quadre on em de completar les següents teories: Teoria genètica, Teoria de l’aprenentatge significatiu, Teoria del valor de la interacció Social i el Conductisme. Aquest quadre el podem observar al dia anterior, ja que al explicar la teoria vam trobar convenient ficar-lo. També ens va explicar les dues tasques individuals que hi ha que fer sobre pàgines webs i per últim, ens va dir que havíem de fer la pràctica 4, així que ens vam organitzar i en vam dividir la tasca per a així després posar tot el que hem fet en comú.


No hay comentarios:

Publicar un comentario