miércoles, 29 de febrero de 2012


13/02/12
Avui, hem començat a donar el tema 2 anomenat: “Models didàctics i Models docents”. El que cal que remarquem sobre aquest tema és que, en els models, es troben els criteris i elements que ens ajuden a interpretar un context educatiu. A més cal dir que els models van canviant-se cada cert temps, ja que s’intenten superar els models anteriors. Per exemple, el model educatiu que tenim actualment, intenta superar el model tradicional. Cal dir que existeixen molts models, però nosaltres hem estudiat el model educatiu ( que el podem trobar en el PEC), el model didàctic i el model docent. A més, també hem donat els tipus d’enfocaments que hi ha: model tradicional, l’enfocament espontaneista, l’enfocament tecnocràtic i l’enfocament investigatiu i col·laboratiu.



Tradicional

Espontaneista

Tecnològic

Interactiu/ constructivista
-¿Què significa ser docent?
-No treballen en equip.
-Comunicació escassa amb la família.
-Avaluació = Exàmens
-Reunions sense aprofundir.
-Família participativa.
-Avaluació asimètrica.
- Treball en equip.
-Participació puntual de les famílies.
-Avaluació de destreses i conductes.
-Professor protagonista i centre de l’escenari.
-Relació interactiva amb les famílies.
-Avaluació en tot el procés.
-Professor interlocutor, que escolta.
-Orienta als xiquets cap al futur.

¿Què significa ser xiquet/ a?
- Subjecte passiu i perceptiu.
- No es tenen en compte les peculiaritats.
- Han d’estar atents i rebre tot el que se’ls transmet.
-Ser autònom i lliure.
-Protagonista de la seua educació.
-Subjecte passiu, susceptible d’aprendre el que s’ensenya.
- Xiquet = una tabula rasa
-Subjecte intel·ligent, amb personalitat, identitat, idees...
¿Què significa educar, aprendre?
-Aprendre = Procés línia, fet individual i homogeni.
-Treball amb cartilles i quaderns.
-Valoració = treballs, no jocs.
- Aprendre jugant.
-Treball sense fitxes.
-Actuació mixta entre joc i treball.
-Conten més els continguts que els procediments.
-Educació = moltes activitats i experiències.
-Aprenentatge = Estructura seqüenciada i acumulativa.
-Treball amb fitxes.
-Joc i treball, separats.
-Programació detallada, anticipada i exhaustiva.
-Objectius definits.
-Aprenentatge = interessos de l’alumnat.
- Treball en equip conceptualitzat.
-Es supera la disjuntiva entre el joc i el treball.
-Diversitats de materials.
-Valoració = continguts procedimentals i actitudinals

Una vegada donat el tema 2, hem fet dos joc. Primerament, Ferran ens ha repartit unes targetes. Una vegada teníem les targetes, hi havia que buscar a una altra persona que tinguera la mateixa targeta que nosaltres, hi així ho hem fet, i ens hem posat per parelles.



Una vegada ja estàvem per parelles, hem agafat un llapis per parella i, aquest, l’havien d’agafar els dos alhora. Hem tret una fulla en blanc i l’hem dividit en tres parts per iguals. A continuació el professor ens ha dit que, sense parlar i agafant els dos membres de la parella el llapis, hi havíem de fer un dibuix. Una vegada fet, ens ha dit que repetirem el procés, però ara hi podíem dir 5 preguntes les quals s’havien de respondre amb un sí o un no. Quan hem acabat, hem tornat a repetir la tasca, però aquesta vegada si que es podia parlar amb normalitat.

L’objectiu d’aquest joc, es fer-nos veure que sempre hi una persona que té més autonomia, ja que era l’encarregada de moure el llapis, però que quan hi ha comunicació, les persones s’han d’entendre, hi cedir unes i altres. Aquest joc, el professor la comparat amb els treballs en grup, en els qual sempre hi ha una persona que té més autonomia i altres que han de cedir.

Per a finalitzar la classe, Ferran ens ha dit que hem de fer una tasca per parelles. Hem de llegir un article anomenat “Enfoques pedagógicos y proceso evolutivo docente en educación infantil”, del qual hem de fer una valoració crítica i l’hem d’entregar per el campus virtual en l’apartat de controls abans del dia vint-i-tres d’aquest mes.
Anudo’s us desitja una bon començament de setmana!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario