13/02/12
Avui, hem començat
a donar el tema 2 anomenat: “Models didàctics i Models docents”. El que cal que
remarquem sobre aquest tema és que, en els models, es troben els criteris i
elements que ens ajuden a interpretar un context educatiu. A més cal dir que els
models van canviant-se cada cert temps, ja que s’intenten superar els models
anteriors. Per exemple, el model educatiu que tenim actualment, intenta superar
el model tradicional. Cal dir que existeixen molts models, però nosaltres hem
estudiat el model educatiu ( que el podem trobar en el PEC), el model didàctic
i el model docent. A més, també hem donat els tipus d’enfocaments que hi ha:
model tradicional, l’enfocament espontaneista, l’enfocament tecnocràtic i
l’enfocament investigatiu i col·laboratiu.
|
Tradicional
|
Espontaneista
|
Tecnològic
|
Interactiu/
constructivista
|
-¿Què
significa ser docent?
|
-No treballen en equip.
-Comunicació escassa amb la família.
-Avaluació = Exàmens
|
-Reunions sense aprofundir.
-Família participativa.
-Avaluació asimètrica.
|
- Treball en equip.
-Participació puntual de les famílies.
-Avaluació de destreses i conductes.
-Professor protagonista i centre de l’escenari.
|
-Relació interactiva amb les famílies.
-Avaluació en tot el procés.
-Professor interlocutor, que escolta.
-Orienta als xiquets cap al futur.
|
¿Què
significa ser xiquet/ a?
|
- Subjecte passiu i perceptiu.
- No es tenen en compte les
peculiaritats.
- Han d’estar atents i rebre tot el
que se’ls transmet.
|
-Ser autònom i lliure.
-Protagonista de la seua educació.
|
-Subjecte passiu, susceptible d’aprendre
el que s’ensenya.
- Xiquet = una tabula rasa
|
-Subjecte intel·ligent, amb
personalitat, identitat, idees...
|
¿Què
significa educar, aprendre?
|
-Aprendre = Procés línia,
fet individual i homogeni.
-Treball amb
cartilles i quaderns.
-Valoració =
treballs, no jocs.
|
- Aprendre jugant.
-Treball sense fitxes.
-Actuació mixta entre joc i treball.
-Conten més els continguts que els
procediments.
-Educació = moltes activitats i experiències.
|
-Aprenentatge = Estructura seqüenciada
i acumulativa.
-Treball amb fitxes.
-Joc i treball, separats.
-Programació detallada, anticipada i
exhaustiva.
-Objectius definits.
|
-Aprenentatge = interessos de l’alumnat.
- Treball en equip conceptualitzat.
-Es supera la disjuntiva entre el joc
i el treball.
-Diversitats de materials.
-Valoració = continguts procedimentals
i actitudinals
|
Una vegada donat el
tema 2, hem fet dos joc. Primerament, Ferran ens ha repartit unes targetes. Una
vegada teníem les targetes, hi havia que buscar a una altra persona que
tinguera la mateixa targeta que nosaltres, hi així ho hem fet, i ens hem posat per
parelles.
Una vegada ja
estàvem per parelles, hem agafat un llapis per parella i, aquest, l’havien
d’agafar els dos alhora. Hem tret una fulla en blanc i l’hem dividit en tres
parts per iguals. A continuació el professor ens ha dit que, sense parlar i
agafant els dos membres de la parella el llapis, hi havíem de fer un dibuix.
Una vegada fet, ens ha dit que repetirem el procés, però ara hi podíem dir 5
preguntes les quals s’havien de respondre amb un sí o un no. Quan hem acabat,
hem tornat a repetir la tasca, però aquesta vegada si que es podia parlar amb
normalitat.
L’objectiu d’aquest
joc, es fer-nos veure que sempre hi una persona que té més autonomia, ja que
era l’encarregada de moure el llapis, però que quan hi ha comunicació, les
persones s’han d’entendre, hi cedir unes i altres. Aquest joc, el professor la
comparat amb els treballs en grup, en els qual sempre hi ha una persona que té
més autonomia i altres que han de cedir.
Per a finalitzar la classe, Ferran
ens ha dit que hem de fer una tasca per parelles. Hem de llegir un article
anomenat “Enfoques pedagógicos y proceso evolutivo docente en educación
infantil”, del qual hem de fer una valoració crítica i l’hem d’entregar per el
campus virtual en l’apartat de controls abans del dia vint-i-tres d’aquest mes.
Anudo’s us desitja una
bon començament de setmana!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario