06/02/12
Primerament, el professor ens a
mostrat un vídeo anomenat “Sóc Mestre”. Aquest vídeo va ser penjat fa poc en
una pàgina d’Internet per els professors d’un col·legi de Xàbia, en el qual
deien:
“Si
ets mestre i estàs orgullós de ser-ho, comparteix-lo. Fem-ho arribar al mateix
Rajoy, a tots aquells que no creuen en l'escola pública, a tots aquells que
creuen en nosaltres, als que lluitem dia a dia per una societat millor. Si ets
mestre ... comparteix-lo, i si no ho ets ... comparteix-ho!”
Ací trobem l’enllaç:
Després hem vist el tema 1.
Aquest s’anomena: “conceptualització de
la didàctica com a ciència de l’educació”, que
tracta principalment de l’evolució que ha tingut la didàctica al llarg
del temps.
El terme didàctica prové del
grec ("ensenyament, aprenentatge, instrucció, formació"), i podem dir
que, antigament, era considerat com a un gènere literari.
Consta de diferents fases
històriques i evolutives com són:
-
Fase Artesanal: podríem considerar aquesta fase com a
l’origen de la didàctica.
-
Fase Metòdica: no es centra en el subjecte, si no en
l’objecte d’ensenyar.
- Fase Filosòfica: es centra en el subjecte, però
molt diluït. Importa la persona.
- Fase Aplicativa: aprofundim en el subjecte.
L’objecte del treball és l’alumne.
- Fase d’Experimentació Científica: No importa la
persona, si no els coneixements.
- Fase Epistèmica: es centra més en el subjecte.
Una vegada acabada l’hora de teoria, hem
començat la classe de pràctica. Per a aquesta sessió, hem visualitzat un vídeo
de TV3, anomenat “Ser mestre, com i per què?” en el qual podem veure diferents
experiències de fets reials sobre les opinions d’antics alumnes sobre els seus
professors i el record que tenen ells de l’escola.
Ací podem trobar l’enllaç:
Ací s’acaba el dia d’avui, Anudo’s s’acomiada,
fins a la pròxima! J
Ànim, ja quasi s'heu posat al dia. El gran valor afegit d'un blog és la immediatesa.
ResponderEliminar