miércoles, 22 de febrero de 2012


06/02/12


Primerament, el professor ens a mostrat un vídeo anomenat “Sóc Mestre”. Aquest vídeo va ser penjat fa poc en una pàgina d’Internet per els professors d’un col·legi de Xàbia, en el qual deien:
“Si ets mestre i estàs orgullós de ser-ho, comparteix-lo. Fem-ho arribar al mateix Rajoy, a tots aquells que no creuen en l'escola pública, a tots aquells que creuen en nosaltres, als que lluitem dia a dia per una societat millor. Si ets mestre ... comparteix-lo, i si no ho ets ... comparteix-ho!”


Ací trobem l’enllaç:


Després hem vist el tema 1. Aquest  s’anomena: “conceptualització de la didàctica com a ciència de l’educació”, que  tracta principalment de l’evolució que ha tingut la didàctica al llarg del temps.
El terme didàctica prové del grec ("ensenyament, aprenentatge, instrucció, formació"), i podem dir que, antigament, era considerat com a un gènere literari.


Consta de diferents fases històriques i evolutives com són:


-          Fase Artesanal: podríem considerar aquesta fase com a l’origen de la didàctica.


-          Fase Metòdica: no es centra en el subjecte, si no en l’objecte d’ensenyar.


-    Fase Filosòfica: es centra en el subjecte, però molt diluït. Importa la persona.


-    Fase Aplicativa: aprofundim en el subjecte. L’objecte del treball és l’alumne.


 Fase d’Experimentació Científica: No importa la persona, si no els coneixements.


-   Fase Epistèmica: es centra més en el subjecte.


Una vegada acabada l’hora de teoria, hem començat la classe de pràctica. Per a aquesta sessió, hem visualitzat un vídeo de TV3, anomenat “Ser mestre, com i per què?” en el qual podem veure diferents experiències de fets reials sobre les opinions d’antics alumnes sobre els seus professors i el record que tenen ells de l’escola.


Ací podem trobar l’enllaç:



Ací s’acaba el dia d’avui, Anudo’s s’acomiada, fins a la pròxima! J

1 comentario:

  1. Ànim, ja quasi s'heu posat al dia. El gran valor afegit d'un blog és la immediatesa.

    ResponderEliminar