miércoles, 29 de febrero de 2012

20/02/12

Avui Ferran ens ha explicat el tema 3, anomenat “ La projecció didàctica de les teories de l’aprenentatge en el Disseny dels processos educatius a l’educació primària”. Aquest tema ens explica que les teories de l’aprenentatge conformen un variant conjunt de marcs teòrics com són la teoria conductista, la teoria humanística i la teoria cognitiva i constructivista.
Dins de la teoria conductista hi podem trobar el condicionament clàssic com es l’exemple del gos de Paulov i el operant.
Per altra banda dins del cognitivisme trobem la zona de desenvolupament potencial (Vygotsky), constructivisme (Piaget), aprenentatge significatiu (Ausubel), aprenentatge per descobriment (Bruner).
L’aprenentatge conductivista és basa en l’estímul-resposta, els autors més rellevants d’aquesta teoria son; Paulov, Thorndike i Skinner. L’aprenentatge cognitivista també és basa en l’estímul-resposta però la diferencia en l’anterior és que en aquest estudien l’estímul.
I per últim en el constructivisme tenim, per una banda l’experiència, que és el que aporta l’aprenent i l’ambient que és el que li transmeten els professors.

Una vegada Ferran ja ens ha introduït el tema, ens fa un breu exercici per a repassar-lo, on hi havia unes frases que representaven una teoria i nosaltres teníem que dir quina era o qui era el seu representant, com per exemple:
- la activitat de qui aprèn: Piaget
- valor de la repetició: conductivisme
- el reforçament: condicionament operant
- la motivació extrínseca: conductivisme
....
A continuació Ferran ens va mostrar una manera de com poder fer una multiplicació, però no li va eixir, per tant, ens va dir que el dia següent ens ho explicaria millor.
Avui teníem que fer una activitat que consisteix en elaborar un quadre sobre aquest tema, però com no hem tingut temps el farem el següent dia a classe.

Ací fins el dia d’avui!!! J

No hay comentarios:

Publicar un comentario