lunes, 7 de mayo de 2012


07/05/2012

Avui, Ferran ens a explicat el tema 12 anomenat “ l’Avaluació: concepte, tècniques i instruments en l’educació primària”.

 Abans de començar a explicar-lo, ens a fet algunes preguntes sobre l’avaluació, on després al llarg del tema estaven les respostes. També ens ha mostrat alguns documents sobre com avaluar. Alguns d’aquests són els següents:

·         La LOE: ens parla de molts tipus d’avaluació generals, però no parla en concret sobre l’avaluació dels alumnes.

·         En la ordre eci/ 1845/2007 ja concreta com avaluar els alumnes a nivell estatal. Ho trobem en l’article segon.

A continuació ja a començat a explicar-nos el tema.

·         Què és l’avaluació? L’avaluació consisteix en tres passos, el primer es escollir informació, el segon pas analitzar-la, i per últim la presa de decisions per a millorar el procés d’aprenentatge.

·         Per a què? Per a obtenir un coneixement major de totes les variables que intervenen en el procés educatiu.

·         Què avaluem? En l’avaluació trobem dos tipus d’elements; un subjecte i un objecte a nivell individual i col·lectiu.

·         Tipus d’avaluació: és selecciona d’acord en el moment que es realitza;       inicial/diagnostica: conèixer el punt de partida de l’alumnat, formativa/reguladora: instrument de reflexió i

final/sumativa/integradora: anàlisis i valoració del procés seguit.

Els diferents tipus de continguts són avaluats de diferents maneres dependent de la manera en que son ensenyats.

Com a conclusió podem dir que l’avaluació pot convertir-se en un element primordial per a la innovació i per al desenvolupament professional sempre que siga entesa com una hipòtesi d'investigació i com un compromís col·lectiu entre companys que comparteixen criteris i enfocaments metodològics rigorosos i susceptibles de ser contrastats.

Per a finalitzar la classe Ferran ens ha manat que ens posarem per grups i que pensarem algunes pautes de com avaluar la unitat didàctica que tenim que entregar el proper dia.

Anudos J

2 comentarios: